Co się zmienia w popularnej platformie Revolut?
Założony w 2015 roku Revolut to brytyjski start-up, który zapewnia milionom klientów niezwykle proste i intuicyjne narzędzie finansowe, które umożliwia wymianę walut i płatności online. Głównym czynnikiem sukcesu fintechu jest prostota – założenie, że firma powinna uprościć transakcje walutowe, aby handlować po najkorzystniejszych kursach bez ryzyka przewalutowania i dodatkowych opłat. Revolut umożliwia natychmiastową wymianę walut, a za pomocą karty wielowalutowej można dokonywać płatności internetowych i stałych bez dodatkowych opłat. Revolut regularnie aktualizuje kursy wymiany, dzięki czemu można przeliczyć środki na dowolną walutę za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Nawet jeśli nie ma się na koncie środków w danej walucie, a płacisz środkami w innej walucie, Revolut nie pobiera marży za przewalutowanie (nalicza się tylko w weekendy, a marża wynosi 1%, czyli dobry i tak wybrać).
Użytkownicy Revolut mogą nadal wydawać pieniądze za granicą, nie martwiąc się o przewalutowanie. Dzięki Revolut Bank klienci nadal mogą korzystać ze swoich wielowalutowych kart i dokonywać płatności w lokalnych walutach bez dodatkowych opłat. Można zasilić swoje konto Revolut przelewając pieniądze z konta bankowego lub używając karty kredytowej. Można dowiedzieć się więcej o tym, jak zasilić swoje konto Revolut na stronie obsługi klienta kontakt revolut.
Istnieją jednak pewne zmiany, które muszą zostać wprowadzone ze względu na przejście z Revolut Ltd. do Revolut Bank. Najważniejszą rzeczą jest to, że teraz otrzyma się nowy numer konta bankowego i kod sortowania podczas dokonywania płatności za granicą. Revolut oficjalnie zakończył działalność jako Revolut Payments, instytucja obsługująca elektroniczne instrumenty płatnicze. Firma ogłosiła w czwartek, że zamyka swoją działalność skierowaną do konsumentów i nie oferuje już swojego obecnego produktu. Ruch ten następuje po serii skandali, które zszargały reputację firmy w ostatnich miesiącach.
Znany fintech zastąpił Revolut Bank, który od 1 lipca świadczy usługi płatnicze dla klientów. Konta użytkowników są przenoszone do Revolut Bank i stają się ich kontami domyślnymi. Dotychczas Revolut działał jako dwa podmioty: Revolut Payments UAB i Revolut Bank UAB. Pierwszy podmiot posiada licencję na pieniądz elektroniczny, za pośrednictwem której można świadczyć usługi płatnicze. Drugi to podmiot, który udziela depozytów i pożyczek. Dzięki pełnej licencji bankowej brytyjskiego startupu firma mogła połączyć obie firmy i działać pod nazwą Revolut Bank.
Konta milionów obecnych klientów Revolut Payments zostały przeniesione do Revolut Bank. Co ważne, nie zmienił się numer IBAN, ani zasady wpłacania i przechowywania środków. Warunki korzystania z usługi płatniczej nie uległy zmianie, jednak klienci zyskują nowe korzyści, ponieważ depozyty do 100 000 są gwarantowane dla wszystkich klientów europejskich. Zmiany tak naprawdę dotyczą tylko kwestii obsługi ubezpieczeniowej. Revolut nawiązał współpracę z Revolut Insurance Europe UAB, aby zapewnić klientom informacje o zakresie ubezpieczenia od 1 lipca 2022 r. Jednak strukturalne zmiany w ubezpieczeniu nie wpłyną na zakres i warunki, które pozostaną takie same.
Klienci nie muszą się martwić o podpisywanie nowych dokumentów czy wprowadzanie nowych opłat. Nadal możesz wypłacać gotówkę w dowolnej walucie bez dodatkowych kosztów i nie ma minimalnej kwoty wymaganej do otwarcia konta. Można również przelewać pieniądze między swoim kontem bankowym a darmowym planem Revolut bez dodatkowych opłat.