„Rekordowy wynik filmu Barbie – zarobek przekroczył miliard dolarów”
„Barbie” zaskakuje – film, którego premiera miała miejsce 21 lipca, osiągnął już progi dochodu na poziomie miliarda dolarów, zdobywając tym samym miejsce w elitarnym klubie filmów, które osiągnęły ten wynik – jak dotąd tylko 53 produkcje mogą się pochwalić takim osiągnięciem. Film „Barbie” to nie tylko światowy fenomen finansowy, ale także najbardziej dochodowa produkcja w historii, której reżyserką jest kobieta. Dotychczasowy rekord należał do „Wonder Woman”, która zarobiła łącznie 821 milionów dolarów.
Dystrybutorzy filmu są zaskoczeni jego wynikami i mówią o faszynującym „Barbilionie”. „Jako szefowie dystrybucji nieczęsto mamy do czynienia z filmem, który przekracza wszystkie nasze prognozy. Wyniki „Barbie” są dla nas ogromnym zaskoczeniem” – podkreślili w swoim oświadczeniu Jeff Goldstein i Andrew Cripps, odpowiedzialni za dystrybucję filmu zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.
Fascynujące jest to, że „Barbie” zdobyła szeroką publiczność nawet w tak skomplikowanym rynku, jakim jest Chiny. Jak zauważono na portalu CNN, kraj ten staje się coraz bardziej izolacyjny, co jest szczególnie widoczne w sektorze kultury. Profesor Michael Berry z Uniwersytetu Kalifornijskiego zwraca uwagę na fakt, że „Barbie”, podobnie jak w innych krajach, jest częścią dzieciństwa młodych Chińczyków, co film wykorzystał w inteligentny sposób, przyciągając zarówno miłośników jak i krytyków ikonicznej lalki.
To, że różowe trumny, skojarzone z tematem filmu, stają się hitem, pokazuje jak wielki wpływ ma „Barbie” nie tylko na kinomanów, ale także na popkulturę w ogólności. Staje się to dowodem na to, jak silny jest wpływ filmu na społeczeństwo i jak głęboko wpisał się w naszą popkulturę.