„Wartość globalnej AI w branży sportowej skokowo wzrośnie”
Raport firmy doradczej Deloitte prognozuje, że globalna sztuczna inteligencja (AI) w branży sportowej będzie warta ponad 19 miliardów dolarów w 2030 roku. Analizując dane, eksperci Deloitte zauważają rosnącą otwartość świata sportu na wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wraz ze wzrostem zainteresowania inwestycjami w takie platformy.
Jakub Górnik z Deloitte Digital, zwraca uwagę na rosnące zainteresowanie inwestorów technologicznymi rozwiązaniami, które pozwolą lepiej zrozumieć preferencje użytkowników, a przez to zaoferować im bardziej spersonalizowane i bezpośrednie doświadczenia. Organizacje sportowe zaczynają korzystać z rozwiązań typu Customer Data Platform, aby lepiej zrozumieć potrzeby swoich kibiców, sportowców i partnerów.
W 2022 roku między 4 a 5 milionów fanów sportu nabyło lub otrzymało jako prezent sportowe przedmioty kolekcjonerskie typu NFT, co jest dowodem na dynamiczny rozwój technologii cyfrowych w branży.
Raport zwraca również uwagę na wpływ wartości konsumenckich na branżę sportową, szczególnie widoczny w obszarze rozwiązań DEI (Diversity, Equity & Inclusion). Zwrócono uwagę na wprowadzane w USA w 2022 roku i Walii w 2023 roku porozumienia mające na celu wyrównanie płac piłkarzy i piłkarek, apel zawodników do ich organizacji sportowych o podejmowanie tematów równości płci i przeciwdziałania rasizmu.
Autorzy raportu podkreślają rosnącą rolę odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania młodych kibiców w rozwijaniu branży sportowej. Coraz częściej decydujące są dla nich nie tylko wyniki, lecz także stosunek organizacji sportowych do kwestii środowiskowych, społecznych i różnorodności.