Samochód elektryczny vs na wodór
Zarówno w samochodach elektrycznych jak i autach na wodór, prąd pełni główną rolę w momencie obrotowym. W pierwszym przypadku prąd jest jedynym nośnikiem energii. W autach na wodór stanowi on nośnik energii, a prąd służy jedynie do wytworzenie momentu obrotowego.
Teoretycznie samochody na wodór powinny mieć więcej zalet niż wad. Jednak w praktyce przegrywają z samochodami na prąd, które coraz bardziej zdobywają rynek i zainteresowanie. Kolejną różnicą, między samochodami na prąd i wodór jest energia elektryczna. Zależnie od rodzaju auta, energia skumulowana jest w akumulatorach, czyli w bateriach, zwanymi ogniwami galwanicznymi, umiejscowionych w aucie typu Electric Vehicle.
Z kolei auta Fuel Cell Vehicle, czyli auta wodorowe wytwarzają paliwo, czyli prąd, na bieżąco. Zasadniczą różnicą między akumulatorami w obu typach aut jest taka, ze „elektryki” potrzebują wcześniej energię zgromadzić. W autach na wodór, ogniwo paliwowe wytwarzane jest na bieżąco. Tego typu samochody, wyposażone są w specjalne akumulatory, które pełnią role łącznika w przekazywaniu energii elektrycznej i prądu. Prąd jest bezpośrednio dostarczany, od samego momentu uruchomiania samochodu.
Ostatnim powodem, dlaczego samochody elektryczne wygrywają w pojedynku z samochodami na wodór, jest znacząca różnica w cenie. Samochody elektryczne są o wiele tańsze od aut na wodór.