„Awarie w Polskich Bankach: Klienci Zgłaszają Problemy”
W poniedziałek, klienci wielu banków w Polsce zgłaszali awarie w działaniu bankowości mobilnych. Wśród nich znalazły się takie instytucje jak PKO BP, Santander, mBank, Bank Pekao, ING Bank, Bank Millennium i Alior Bank. Jak donoszą użytkownicy, problemy dotyczyły między innymi logowania do aplikacji.
Najpierw, o godzinie 8:00 w poniedziałek, klienci PKO BP zgłaszali trudności z dostępem do konta za pomocą aplikacji mobilnej. Na downdetector można zauważyć szereg zgłoszeń powiązanych z różnymi bankami.
W Banku Pekao do godziny 8:00 zgłoszono ponad 700 awarii, większość z nich dotyczyła trudności z logowaniem w aplikacji i korzystaniem z bankowości mobilnej. Z kolei najwięcej zgłoszeń w ostatnich godzinach pochodziło od klientów Banku Millennium.
Jednak, jaki informuje Biuro Prasowe PKO BP trudności były tylko chwilowe i do godziny 10:50 wszystko powinno wrócić do normy.
Za te problemy mogą stać hakerzy. Portal businessinsider, powołuje się na doniesienia check-host.net, sugerujące, że za awarią może stać prorosyjska grupa hakerska NoName05716, która rzekomo przeprowadziła atak na Pekao. Jako prasowi banku nie potwierdzili tej informacji.
Problemy miało też BLIK, popularny system umożliwiający dokonywanie transakcji bezgotówkowych za pośrednictwem wygenerowanego kodu. Oprócz informacji na Twitterze w tej sprawie, przedstawiciele BLIK nie udzielili innych wyjaśnień.
Liczymy, że sytuacja szybko wróci do normy i klienci będą mogli bez problemów korzystać z usług swoich banków. Przepraszamy za wszelkie utrudnienia z tym związane.