„KO reaguje na reklamy PiS: Cześć Mateusz, to ja, Polska”
Koalicja Obywatelska, największa formacja opozycyjna w Polsce, odpowiada na trzy z sześciu konkretów Prawa i Sprawiedliwości w nowym spocie. W swoim reklamowym nagraniu wychodzą naprzeciw zapowniadanym zmianom partii rządzącej, a zarazem zwracają uwagę na szereg nierozwiązanych przez nią problemów.
Pod hasłami „Przyjazne osiedle”, „Dobry posiłek” oraz „Lokalna półka”, Prawo i Sprawiedliwość planuje przyciągnąć wyborców w najbliższych wyborach parlamentarnych. Z drugiej strony, Koalicja Obywatelska, w swoim spocie, zwraca uwagę na niedociągnięcia rządzącej partii i wypomina brak działania na wielu polach.
„Cześć Mateusz, to ja, Polska. Rząd PiS rządzi mną osiem lat, ale widzę, że dalej słabo mnie znasz” – słuchamy w spocie Koalicji Obywatelskiej. Nagranie zwraca uwagę na niewykorzystane fundusze unijne, które mogłyby pomóc w termomodernizacji budynków, czy brak działania rządu w kwestii nielegalnego zboża zalewającego Polskę.
KO planuje zaprezentować 100 konkretnych propozycji na 100 dni po potencjalnym przejęciu władzy. Program ma zawierać m.in. zniesienie limitów szpitalnych oraz przywrócenie darmowego in-vitro.
Z równowagą rządzących skontrastowane jest działanie samorządów, które jak dowiadujemy się z nagrania, wykonały już wiele pracy: „Gdybyś na chwilę wysiadł z rządowej limuzyny, to zobaczyłbyś, ile pracy już wykonały samorządy: nowe windy, parki, remonty elewacji”.
Rozpędzają się kampanie wyborcze, a partiom politycznym zależy na pokazaniu swoich planów i działaniach jak najlepszej strony. Czy wśród obietnic znajdą się te, które skutecznie przekonają wyborców do oddania na nich swojego głosu, okaże się już wkrótce.